Despre ideile de afaceri inedite. Sau ideile inedite de afaceri.

Cum am vorbit zilele trecute de dorința de îmbogățire a omului, dacă se poate fără efort, mi-am amintit și de spiritul anteprenorial al românului. Oho, și încă ce mult spirit, pentru că nu sunt puțini cei cărora nu le mai priește statutul de angajat. Și pe bună dreptate, dacă-ți place și te duce capul, de ce nu? Condiția din urmă însă… fail-uie de multe ori. Aia cu capul. Pentru că indiferent la câte seminarii de-ale lui Soareș participi (hehe), există șanse să nu fie de tine joaca de-a business-ul. Și pe urmă… mai e și ideea. Eeeh, despre idee vreau să râdem vorbim mai pe larg.

Despre non-idei și copii de afaceri am mai vorbit. Vreau să vorbesc despre afacerile „geniale”, alea care îmbină utilul cu plăcutul și care, într-un final, te cocoață pe un sac de bani.

Bar – Poate cea mai populară idee de afacere. Mărturisesc, și mie mi-a trecut prin cap asta și încă mă mai gândesc așa, din când în când, că mi-ar plăcea să am unul.

Imprimerie de tricouri – A doua cea mai populară idee. Genială, de altfel. „Dude, ce fain îi tricoul ăla de pe Threadless!” / „Da, da îi 50 de dolari” / „Dar dacă… am face noi tricouri cu mesaje funny!?” Pentru că nimeni nu a mai avut ideea asta. EVER.

Ciupercărie – Era o modă într-o vreme, când toată lumea se vedea patron de ciupercărie. Pe bune, aveam colege care visau că le vor face soții ciupercărie. Ce make-up, ce afacere hand-made, ciupercăreasă, tată, ăla era noul glamour.

Ouă de struț – Nici măcar nu știu ce să spun despre asta. Mi se pare cea mai amuzantă. Nici în zi de azi n-am înțeles… de ce? pentru ce? Sunt eu ignorantă, știu.

Fermă de melci – Altă afacere clasică acum vreo 5-10 ani. Sunt curioasă: se mai practică?

Câmp de lavandă – Asta e mai nouă și e preferata celor care habar nu am cum arată pământul în afară de cel din ghiveciul de pe holul corporației. La câmpul de lavandă am și o idee de îmbunătățire. În loc de vânzare en-gros, ce-ar fi să o strângi și să faci – wait for it – săculeți parfumați HANDMADE!

mind-blowing_1454

Ce am ratat? :)

Later Edit:

Magazin în „Brânco” – În traducere, patroană de butic cu haine în bazar. „Brânco” e o chestie specific timișoreană, pe strada Brâncoveanu fiind imensul bazar local. :)

11 Comment

  1. cotos says: Reply

    Acum 6 ani, recunosc, m-a trecut si pe mine o idee despre ferma de melci. Dar mi-a trecut repede. In orice caz, ai cam pus punctul pe I. Sa nu uitam nici de cofetarese. Mai noi, ala e noul dream job. Bake Off!

    1. Eeeh, ai fi putut mânca esgarot la micul dejun. Nu știi ce-ai ratat! :)

  2. Sonia says: Reply

    Fotograf de nunţi (ha, ha), mai ales dacă îţi dă tata bani de DSLR, crescător de albine (se accesează uşor fonduri europene, problema e ce o să faci cu atâta miere), creator de chestii hand made. :)

    1. Cum ce faci cu mierea? Mărturii hand-made pentru nunți și botezuri 😀

      1. Sonia says: Reply

        Corect! :)

  3. Ioana says: Reply

    Nu stiu din alte zone, dar in Oltenia business-urile care au fost la moda in ultimii cativa ani sunt covrigariile si magazinele de haine second hand.
    Si ca marketing ‘agresiv’, toate magazinele de haine second hand se promoveaza prin pancarte mari lipte pe geamuri cu ‘Am primit marfa’. Toate.
    Cei care au ceva mai multa experienta in marketing (:D) si stiu deja sa faca strategii, scriu ‘Reducere la orice produs 50 de bani’. Evident, ‘de bani’ ala e scris mult mai mic, ca sa nu se prea vada din strada si sa creada fraierii ca reducerea e de 50% :)

    1. Următorul pas: rebranding. Toate se vor numi „Outlet” 😀

      1. Ioana says: Reply

        Asta chiar m-a scapat, dar am vazut ca deja au trecut la urmatorul nivel, asa-i.
        Deci, my bad: nu second hand, ci outlet :)

  4. Marius says: Reply

    In primul rand trebuie sa ai curaj si ceva banuti ca sa iti pornesti propria afacere. Nu este dificil, inceputul este mai greu.

    1. În primul rând, înainte să încerci să promovezi site-ul de închirieri mașini, ar trebui să înveți SEO de bază. Thanks for the spam, ți-am scos link-ul. 😉

  5. Gigel Anonimu' says: Reply

    Ma batea gandul la o ferma de prepelite – am facut io niste calcule si se pare ca e un bussines foarte avantajos, mai ales daca ai ceva locuri de desfacere in strainatate. Dupa calculele mele o prepelita matura iti aduce un dolar pe luna venit net dupa ce scazi mancarea si costurile de intretinere. Asta fara sa mai punem la socoteala gainatul (care si el cica-i bun la ceva), penele si carnea.
    Problema e ca in ultima vreme m-a lovit tare umanismul fata de exploatare animalelor si mi s-ar parea de kakao sa chinui cateva mii de prepelite in custi.

    Agricultura cu produse de “lux” (gen goji, lavanda, etc) pare foarte atractiva cu conditia sa ai experienta muncii de la tara si sa-ti conduci businessul cu o mana de fier – contabilitate pro, asteptari realiste, etc.

Leave a Reply