„Am o idee de start-up! E cam ca Facebook, doar că…” – am auzit chestia asta de o sută de mii de ori și fac alergie de fiecare dată. Niciodată nu am înțeles de ce omul, atunci când vede o idee de succes, gândește instant: aaaah, dar pot să fac și eu asta.
Înțeleg perfect importul de idei, localizarea lor. Nu știu ce exemple să vă dau. Poate Freecycle-ul ar fi unul bun. Dar când vorbim despre ceva online pur-sânge, accesibil oricui, de ce vrei să mai faci un duplicat? Să ne înțelegem, de cele mai multe ori, proiectul nou e mult mai prost decât soluția inițiala. Hai să vă dau și un exemplu, dintr-un spam primit azi: sprijină.ro (da, le fac reclamă acum).
Nu pot decât să-mi imaginez primul pitch: „Am o idee genială! Știi Kickstarter și Indiegogo? No, fix așa, doar că în română!”
De ce? De ce să nu te scobești bine în cap după o idee originală? De ce nu înțelegi că dacă o idee a avut succes o dată, rețeta fixă aplicată din nou… are slabe șanse. E ca și cum m-aș apuca eu mâine să vând advertising pixels (gen The Million Dollar Homepage, pentru cei care au deschis internetul mai târziu).
De ce? De ce? De ce?
P.S. Trecem peste faptul că se promovează și încă există teste pe site. Live.
Hater mic ce esti tu. Sunt mandra de tine.
“Trecem peste faptul că se promovează și încă există teste pe site” — adauga la asta si ca imaginea din header e free luata de pe unsplash (daca nu ma insel), deci o gasesti pe zeci de alte site-uri
Atâta vreme cât nu e lăsată aia care vine default în temă, eu n-am nicio problemă cu asta, fie ea free sau nu
“De ce? De ce? De ce?”
Pentru că o idee bună poate fi îmbunătățită? Sau ar trebui să zburăm toți cu jucăria lui Vlaicu care e expusă în fața aeroportului din Timișoara?
Oh, come on, știi că nu despre asta era vorba. Ne-auzim când sprijin.ro e mai bun decât Kickstarter.
Am o idee da’ nu sunt de acord cu ea… 😀
În principiu ai dreptate, asta dacă vrei să reduci totul la câteva cuvinte. Practic ideile originale sunt foarte puține – asta e, n-om fi toți deștepți. Nu vreau să intru prea mult în detalii, dar da, uneori ți se pare că poți crea ceva mai bun, dar nu e cazul.
Sprijină punct ro ăsta nu e un kickstartăr. Dacă acolo ceri o finanțare pentru realizarea unui ceva (ceva numit lemnistic de unii dintre voi proiect), varianta românească e de fapt sprijin. Sprijin, adică cerșit. Știu că sună stradal, dar pentru mine a cerși înseamnă a cere fără a oferi ceva în mod direct. Am zis să compar mere cu mere și am căutat chestii legate de fotografie pe ambele site-uri. Pe kickstarter erau oameni care cereau bani pentru a scoate o carte, un album etc., la noi era un nene, amator declarat, care voia să facă un curs de fotografie, dar nu pe banii lui. Nu promitea că scoate ceva după cursul ăla, gen o expoziție. Nu, el voia să fie mai bun și, fiind atât de pasionat, ar cam trebui să-l ajute lumea. N-a mers, logic.
Prin asta voiam să subliniez că nu, nu e același lucru. Sprijină ăsta e al nostru, e pentru noi, e despre noi. E despre a cere pentru cauze. Unele ating latura sensibilă, altele încearcă marea cu degetul. Închei cu citat:
”Pentru a putea profesa fotografia si sa-mi recuperez din investitiile facute pana acum as avea nevoie de un curs specializat care se desfasoara la Bucuresti termen de 6 zile. La sfarsitul acestui curs intensiv se va acorda si o diploma de absolvire.”
Poate pentru ca kickstarter si indigogo nu sunt disponibile in Romania?
Email leads and Tools Private http://www.listmailfresh.com
[…] non-idei și copii de afaceri am mai vorbit. Vreau să vorbesc despre afacerile „geniale”, alea care îmbină utilul cu plăcutul și care, […]