Am urmărit aseară Eurovision 2012 – Selecția Națională. Am făcut-o mai mult dintr-o tradiție personală decât din alte considerente. Văzusem înainte de spectacol, pe bloguri, ce non-valori aveau să urce pe scenă, iar Gianina Corondan a fost picătura care a umplut paharul. Fără nicio supărare, dar persoana asta e absolut insuportabilă și nu pot să înțeleg de ce e aleasă să behăie pe la evenimente de acest gen.
Spuneam în titlu că am câteva întrebări fără răspuns legate de Eurovision:
1. Cum este posibil ca televiziunea națională, care spre deosebire de cele private are o sursă de finanțare în plus, a reușit să se situeze atât de prost din punct de vedere tehnic. Calitatea sunetului a fost de-a dreptul deranjantă și asta nu o spun doar eu. Cum a reușit PRO Tv-ul să asigure calitate de excepție la Vocea României, post care, vorba aia, mănâncă numai din publicitate?
2. Am urmărit foarte puțin X Factor, pentru că mi s-a părut o emisiune jenantă. Cert e că în puținele minute urmărite, i-am văzut pe cei de la T&L acolo. Nu mi-au plăcut nici atunci, nu mi-au plăcut nici aseară. Poate asocierea cu vampirii din Twilight prinde la puștoaice de 15 ani (cum probabil prinde și „artista” Miss Mary), dar într-un show internațional nu au ce căuta. Veți crede că sunt părtinitoare PRO-ului și în special emisiunii Vocea României. Chiar sunt, pentru că e vorba de altă clasă și tocmai de-asta mă întreb de ce oare nu au participat Ștefan Stan sau Dragoș Chircu.
3. Nu mă îndoiesc de calitățile vocale ale Biancăi Purcărea, dar mi s-a părut lipsă de profesionalism faptul că a apărut extrem de răgușită. Acum, eu știu că-i neplăcut, știu că nu și-ar fi dorit asta, dar de ce nu a avut grijă de ea? Cum pot puștanii de 18 ani să aibă grijă fizic de ei, să nu-și rupă picioarele înainte de Bacu’ la sport, dar un artist e incapabil să-și îngrijească obiectul muncii?
4. De ce melodiile compuse pentru un concurs muzical, fie că e vorba de Eurovision, Mamaia sau Cerbul de Aur, par „mai de duzină” decât unele compuse comercial, în 5 minute, într-un studio? În afară de piesa celor de la Electric Fence toate au fost lipsite de sare și piper, în frunte cu melodia lui Cătălin Josan, care înainte de emisiune era considerat unul dintre favoriți, alături de Mandinga.
5. „Zaleilah” cică înseamnă un dans. Ok, mie nu mi-a plăcut piesa celor de la Mandinga, dar făcând legătura cu titlul, m-a dezamăgit și prezența scenică a solistei. Nu se apropie de postura de scândură a Sandei Ladoși în 2004 (o, mi-am amintit și de ținuta total neinspirată), dar mi s-a părut că ori costumația de piele (care era ca nuca în perete în peisaj) ori tocurile nu au lăsat-o să se miște în voie. Dacă mesajul e dansul, că altul nu văd, y u no move???
6. Mulți dintre cei care au criticat faptul că Șun-ta a fost cântată în limba romani (sau rromani, dacă preferați) și-au rupt pingelele pe Fanfare Ciorârlia și acum se trezesc moralizatori. Nu asta trebuie să arătăm Europei? Da ce arătăm? Că țiganii știu să mănânce lebede și să fure? Hai să arătăm că știu și muzică. Și dacă alții n-au reușit să compună sau să interpreteze o melodie mai bună în altă limbă, de ce să-i discriminăm?
Concursul ăsta n-a fost niciodată „pe bune”, nici la nivel național, nici internațional. Mereu au fost interese de tot felul, dar ne mai dăm și noi cu presupusul măcar legat de calitatea materialului, mai ales că cine ar trebui s-o facă, n-o face. Are un plus de la mine TVR-ul pentru că a fost deschis către bloggeri și social media. În rest, dezamăgitor…
io pana azi dimineata nici n-am stiut ca sunt preselectii la Eurovision :D. Am citit cam pe toate blogurile ca lumea e dezamagita de Mandinga – eu n-am auzit niciuna dintre melodii, dar cred ca se incalzesc tastele cam degeaba pentru ca, asa cum concluzionezi, concursul asta n-a fost niciodata pe bune.
N-ai pierdut mare lucru
cand eram mic ma uitam lipit de ecran la eurovision, acum ar fi un chin sa-l urmaresc. iar mandinga, bleah
Cum spuneam şi eu, mai mult m-am uitat din tradiţie personală. Despre plăcere nici nu poate fi vorba…