Când prea mult PR strică

iWKad22

Viața asta m-a adus adesea în postura de a comunica cu oameni de PR, bărbați și femei deopotrivă, din postura clientului mulțumit sau nemulțumit, a blogger-ului, a colaboratorului etc. Și-am întâlnit adesea oameni echilibrați, care știu să vorbească, capabili să rezolve o problemă, să-ți dea o informație sau să îți răspundă la o întrebare. Dar mai este o categorie, cea a oamenilor exteeeem de zeloși, îndoctrinați bine în tainele PR-ului. Pentru aceștia din urmă, un mesaj:

Nu îmi mai vorbiți de parcă aș avea un ușor retard!

„Anca, avem o veste bună pentru tine!!! Clientul X tocmai lansează o nouă gamă de jambiere pentru melci. (…) O informație extrem de interesantă pentru cititorii tăi. (…)

Pupici, zi frumoasă, soare pe cer cu păsărele cântând a primăvară și câmpii înverzite, Xuleasca” 

Băi, eu urăsc oamenii extrem de optimiști, dar pe ăștia care se prefac uber-optimiști îi detest de-a dreptul. Nu-mi place pozitivismul ăsta fals, cum nu-mi plac nici cele cinci paragrafe de bătut câmpii cu grație pentru că omul de PR nu are voie să spună „nu”. Genul ăla care lucrează la o firmă de mobilă, iar când e întrebat dacă nu vând și căpșune, el răspunde cam așa:

„Părerea clienților noștri este extrem de importantă pentru noi, îți mulțumim că ți-ai răpit din timpul tău prețios pentru a ne lăsa un feedback. Știm că în ziua de azi, în secolul vitezei, toată lumea este extrem de ocupată, așa că vrem să știi cât de mult apreciem faptul că în această zi de joi ai găsit 2 minute pentru a ne scrie.

Apreciem de asemenea și pofta ta pentru căpșune și ne încurajăm toți clienții să le consume pentru că au efecte extrem de benefice asupra sănătății, iar sănătatea clienților noștri este prioritatea noastră numărul 1, valoarea care se află la baza a tot ceea ce facem, fundația pe care s-a construit compania noastră.

Și pentru că dorim să ne facem clienții fericiți și, prin urmare, pe tine, pe viitor vom lua în calcul propunerea făcută de tine. Pentru că ne pasă!

Soare pe cer, nisip în păr și unicori fericiți,

Xuleasca”

Oamenii de genul ăsta pot fi cel mai bine descriși de audible vechi de pe Yahoo Messenger (sper că nu sunteți atât de tineri încât să nu fi folosit „mess”-ul):

Acum eu nu zic să fie nepoliticoși sau să-ți spună „fuck off” dacă pui o întrebare tâmpită. Nu vreau să știu ce probleme are PR-istul sau PR-ista acasă, la fel cum nu vreau să știu dacă le-a fost întârziat salariul. Dar pe bune, nu se poate să comunicăm și noi ca niște oameni normali?! Ca și cum eu aș fi capabilă să procesez o informație simplă? Ca și cum aș avea mai mult de 2 neuroni?

3 Comment

  1. dam167 (dam ăla) says: Reply

    Ia, testează-mi mie talentul piaristic piaristic. Uite ce aș face eu în locul Xuleascăi de la mobilă. Fii atentă:

    „Părerea clienților noștri este extrem de importantă pentru noi, îți mulțumim că ți-ai răpit din timpul tău prețios pentru a ne lăsa un feedback. Știm că în ziua de azi, în secolul vitezei, toată lumea este extrem de ocupată, așa că vrem să știi cât de mult apreciem faptul că în această zi de joi ai găsit 2 minute pentru a ne scrie.

    Apreciem de asemenea și pofta ta pentru căpșuni și ne încurajăm toți clienții să le consume pentru că au efecte extrem de benefice asupra sănătății, iar sănătatea clienților noștri este prioritatea noastră numărul 1, valoarea care se află la baza a tot ceea ce facem, fundația pe care s-a construit compania noastră.

    Și pentru că dorim să ne facem clienții fericiți și, prin urmare, pe tine, pe viitor vom lua în calcul propunerea făcută de tine. Pentru că ne pasă!

    Soare pe cer, nisip în păr și unicorni fericiți,

    Dam ăsta”

    Pasul următor, afli domiciliul omului și îi trimiți o caserolă cu căpșuni, sos de ciocolată și o sticlă de șampanie. Angelli de căpșuni, desigur (nice touch ă?), ce piar ești dacă nu te prinzi de detaliile astea?! Poți pune un bilețel la fel de tâmpit ca și textul de mai sus. N-ar strica să fie colorat, depinde dacă mai are sau nu tonăr imprimanta.

    Apoi faci un PR stunt, printr-un anunț cum că firma va mobila ferme de căpșuni, în momentul de față fiind secret numele patronului acestora.

    Na?

    1. Să știi că m-am gândit la asta, dar nu se aplică decât dacă cel care întreabă e un soi de influencer, altfel nu cred că trimit nimic consumatorului de rând :)

  2. Rix says: Reply

    Eu scot mesajele de genul fix cand I don’t give a fuck. Contrastul dintre continutul mesajului si tonul nepasator e atat de amuzant.

Leave a Reply